fredag 25 maj 2012

igår var en annan dag

Solig fredag.

Igår var en annan dag.
Jag kom hem från skolan lagom till middagen och tjejerna var på strålande humör. Maten var god och tjejerna åt så det stod härliga till. Eftersom det var mat också lite...överallt...skulle tjejerna bada.
Allt väl, om än något kaotiskt.
När Eira var färdig skulle N bara duscha av Disa men medan han vred på vattnet kom krampen.
Hatar.
Intensivt, D blev blå direkt och hade svårt med andningen.
Ambulans tillkallades och var på plats inom fem minuter.
Vi bad att få överlägga med jouren om vi skulle åka in eller inte.
Tyvärr var det en av de läkare som jag har minst förtroende för och det slutade med att vi stannade hemma.
D sov i två och en halv timme, sedan vaknade hon och var jättepigg.
Skakig. Men hon är en sådan kämpe. Vill så mycket.

Natten var lugn, liksom dagen idag har varit.
Jag åkte på föreläsning, men kom inte hem eftersom tåget var försenat och det senare inte hade några platser kvar.
Så. Familjen skulle komma och hämta mig. Och medan jag väntade mötte jag upp med
min fina svägerska. Vi lunchade grekiskt och vilade oss i solen i parken.
När familjen kom hade de inte ätit lunch så de picknickade på filtar.
Mysigt!

Innan vi åkte hem svängde vi förbi min goa faster och min kusin. Lite fika och snicksnack hanns med innan det bar av hemåt.





0 kommentarer: