lördag 3 mars 2012

det var den veckan

Det har liksom gått i ett i veckan. Sådär så att jag slocknat på soffan efter att barnen nattats.

onsdagen gick jag och tjejerna ned till öppis och blev kvar hela dagen. Pyssel, lek, korv med bröd och sedan gick vi hem till F&F. På kvällen när jag kom hem hade N åkt hem tidigare från jobbet för att städa undan och laga mat. Åh, så glad jag blev. Tänk att så "små" gester kan betyda så mycket.

I torsdags hade vi dejt med min bästa Carro & Alinne. Vi trotsade dålig kondtion och hurtade broarna runt, överraskande snabbt. Vi hann också med en runda på stan och en sväng i lekparken. Påfylld av äkta vänskap.

Carro och Disa kollar läget.


Bustjejerna trampar.


I fredags lockade jag med Farmorn till grannstaden och Busborgen. Först lunchade vi och småshoppade vi köpcentret. Eira fick nya fina gummistövlar bland annat. Sedan hämtade vi upp förstärkningen faster A innan vi åkte vidare för BUS. Två trötta tjejer somnade i bilen på väg hem och trots sena timmen var de inte svårnattade trots tuppluren.



Dessutom har Disa gjort stora framsteg den senaste tiden. Hon har förvånande nog fått till krypningen (hon har ju tidigare kört en rumphasande/halvkrypande variant) och dessutom har hon stått utan stöd, en längre stund mot vad hon gjort tidigare. Här om dagen började hon göra rörelserna till både "imse vimse spindel" och "klappa lilla magen" och hon klättrar numer på allt hon kommer åt. Hej å hå. Min lilla bebis.

0 kommentarer: