fredag 3 februari 2012

speciell dag

Idag är det verkligen en speciell dag.
Det är Ns födelsedag. Den tjugoåttonde i ordningen. Men dessutom är det Disas namnsdag.
Jag minns hur vi för två år sedan på Ns födelsedag var ute och åkte bil.
Vi pratade om vilka personer som hade namnsdag på respektive födelsedag och jag minns hur vi
smakade på bokstäverna. Disa. Det kändes mjukt. Ljust. Annorlunda, men inte främmande.
Och det blev kvar. Vilken tur.
För ut kom ju just en liten Disa.

Grattis världens bästa älskling och världens bästa lillsnörpa.



N har jobbat idag, så något större firande har det inte blivit. Imorgon blir det lite kalasande iallafall.
D är fortfarande förkyld så jag avbokade babysången imorse. Men så tyckte jag så synd om E som inte heller fått komma iväg på något i veckan.
Därför fick D vara en stund hos F&F medan jag och E åkte till öppis. Vi pysslade och hade det mysigt.
Sedan åkte vi och överraskade pappaN på jobbet, så att han skulle slippa åka buss hem.
Sedan hem och kvällsbestyra.

Hoppas ni haft en fin fredag den tredje februari.

0 kommentarer: