söndag 26 februari 2012

shrek family


Vi har varit något lite piggare idag.
Tjejerna sov middag - samtidigt - idag. Jag upprepar: SAMTIDIGT.
E sover ju inte på dagarna längre, men när hon inte är pigg orkar hon inte en hel dag.
Och de tajmade varandra så bra.
Jag och N rörde inte en fena, vi låg på soffan och lyssnade på ljudbok. Skönt.

E är inne i en intensiv fantasi/rollspelsperiod. Hon leker att vi heter andra namn.
Särskilt hon själv.
Man vet liksom aldrig vad dagens namn är och nåde om man råkar säga fel.
Anna, Sofia, Lina, Luna, Lola.
Eller som idag. Fiona.
När E heter Fiona heter Disa Shrek.
Jag heter oftast Frid och pappaN heter nästan jämt Tomas eller Per.
Ja, fråga mig inte varför.

Lite halvlustigt känns det ju att ropa Fiona inne på Ica. Men vad gör man inte för att undvika utbrott.

Imorgon ska N vara ledig. Vi skulle ha åkt pulka med öppis, men våren har är ju på visit så det är inställt.
N vill åka och bada istället. Vi får väl se.
Jag är inte så sugen på att visa mig i badkläder.
Men det är ju för barnens skull.

0 kommentarer: