söndag 12 februari 2012

ovanligt






Söndag.
Vi började dagen lite annorlunda. Nämligen på familjegudstjänst. Det var för alla de barn i församlingen som blivit döpta under förra året. En fin stund. Passande nog sjöngs även Es dopsång "Välkommen hem". Alla dopbarn hade också ett eget hjärta på en tavla. Vi träffade på en av Es förskollärare. E blev blyg och ville inte prata, men det är ju ett tag sedan sist. Hon tyckte att barnen var väldigt lik mig. Jag har svårt att se själv, men visst, lite lika ser jag att vi är. Iallafall så berättade hon att i hennes hemland sade traditionen att om pappan älskar mamman så ska barnen likna mamman. Fint tyckte jag. Förstås!

Efteråt åkte vi vidare till pulkbacken. E åkte bob för glatta livet, mot slutet också själv nedför lilla backen. Lite fika och sedan hem för besök av morbror Kent.

Imorgon ska vi träna på tidig uppgång. Vi ska vara i Falun 9.15. Disa ska på återbesök och förhoppningsvis får vi hjälp med rossliga luftrör. Något annat törs jag inte hoppas på.

0 kommentarer: