torsdag 26 januari 2012

på väg tillbaka?

Jag är ju som bekant lite smått barnvagnsfreak och om jag varit gjord av pengar hade jag nog gärna haft ett fullt garage av kärror. Just nu använder vi Phil&Teds Vibe mest (som jag visserligen inte gillar speciellt mycket), men när det är mindre snö är Emmaljunga Nitro city med ståbräda favoriten.
Iallafall, jag gillar lite enklare lättstyrda vagnar. Så kallade cityvagnar. Därför tyckte jag det var lite lustigt när vi var i Köpenhamn '09 och näst intill ALLA hade barnvagnar med STORA hjul. Lite ovant mot här hemma.
Så fick jag syn på en annons från Barnens hus idag. Och nu är jag inte så insatt i Teutonias vagnar - deras "Élégance" kanske har haft dessa stora hjul som tillval länge och jag vet ju att tillexempel märket "Inglesina" har mer klassiska modeller med stora hjul. Men vad tror ni, är "stora hjul" på väg tillbaka? Är det redan tillbaka (bara att det inte nått fram hit? Ja till vår lilla stad tar det ofta väääldigt lång tid innan det når.)?

Köpenhamn '09


Inglesina (Bild)

1 kommentarer:

Lisa sa...

Hej!! Jag har ju som bekant börjat se mig omkring efter vettig vagn. Då vårt liv inte bara kommer att rymma liten bebis utan även 4 glada jyckar så är det främst vagnar med de lite större hjulen som jag tittat på. Jag har fått för mig att de är stadigare och enklare att köra på tex grusväg. men jag är som sagt helt grön på det här området så alla tips tas tacksamt emot.
Kram Lisa