onsdag 19 oktober 2011

mittiveckandag

Onsdag, mitt i veckan. Mitt i vardagsveckan iallafall.
Onsdagar, som jag konstaterar inte är någon bra "öppis-dag". De personer som bara träffar oss där och då måste tro att vi alltid har det sådär "bråkigt och stökigt". Det har vi inte.

Av någon anledning så har det flertalet gånger varit så just på onsdagar.

Nåväl. Efter antalet tjo och tjim behövde jag andas några minuter och vi promenerade till biblioteket.
E fick välja några böcker.
Denna gången blev det Mamma Mu & Kråkan, Alfons (som vanligt...) och två Emiliaböcker.
När E fyllde fick hon Emilia och bondgården av moffa Ida och den har blivit en favorit.
Om hon gillar dessa lika mycket ska jag skriva upp det i den mentala "julklappslistan".

Promenad hem från stan. E fick lov att gå för att inte somna (eftermiddagssovning = omöjlig nattning).
Och sedan cykeltur för att plocka lite "smällbär".


3 kommentarer:

Kristin sa...

Onsdagar är ingen bra öppisdag för oss heller,lyckas aldrig ta oss iväg som jag tänkt.Men igår va det tur eftersom vi hade förkylning på gång!vi kommer inte imorgon,vill inte smitta ner er andra!kram

martina sa...

Gillade dom också, svårt bara vad man ska matcha till, vitt kanske:) ja det är riktigt läskigt, nån gång har man märkt hur hon vaknat och varit helt förvirrad vart hon är:/ vad tråkigt angående huset, det är en riktig känslo ber o dalbana att leta hus och buda.. ser inte fram emot att ge oss in i det igen, spec inte i avesta där priserna blir överdrivna ibland:(

Moffa sa...

Va kul att Emilia gick hem =) saknar er, puss