måndag 31 oktober 2011

äggfritt

Godkväll!

Beklagar dålig uppdatering. Men det är sannerligen svårt att finna bloggro när hemmet och det inre känns som ett krigsfält.

Det är så mycket som hänger  i trådar och jag orkar inte reda ut det i mitt redan överfulla huvud. Och all dagtid går åt mina små hjärtan.

I fredags var det visning igen. Men huset som såg så fint ut och verkade så lovande var inte rätt för oss. Inte någonstans faktiskt. Ok. Vi börjar få en lång, väldigt lång lista på hus som INTE passar oss.

I lördags firade vi goa Lucas som igår fyllde 1 år. Gottefika och presenter. Hurra!
Jag och N tar varje söndag ett nytt kort med en ny utmaning. Min utmaning förra veckan var att ordna en utflykt. Jag hade planerat en som tyvärr inte funkade med vädret, så istället blev det reserven. En tur till stora grannstaden och besök på leklandet där. Mycket uppskattat av den näst yngsta familjemedlemmen. Ja, även den yngsta verkade uppskatta det och fick premiärsitta i en gåstol (något som jag tror att E faktiskt aldrig gjorde).

 
Så idag var det tid för barnmottagning och D. Först och främst för hennes eksem och utslag men också för att diskutera detta kring feberkramperna och hur vi ska göra vid nästa vaccination. Barnläkaren är så bra och jag är tacksam över att bli tagen på allvar och bli hörd. En mammas instinkt ska alltid lyssnas på. Pricktest visade allergi mot ägg. Ja, jag hade väl någonstans i bakhuvudet på känn att det var en allergi. Men jag trodde att det skulle vara mjölk det visade på ändå. Nu vet vi och nu blir det till att läsa innehållsförteckningar igen. Äggallergi vet jag inte mycket om.

Såhär illa såg det ut en gång när eksemet blossade upp.
Efter 4½ månad ska det väl äntligen bli bättre nu iallafall.


1 kommentarer:

Alva och Linda sa...

vad skönt för er att äntligen få ett svar på vad det var. Hoppas allt är bra med er annars, kram.