onsdag 14 september 2011

litet mirakel blir tre månader


Kärt barn har många namn.
Lilla mirakel. Lilla grodan. Lilla loppan.
Älskade, underbara Disa.
Idag har du förgyllt mitt liv i tre hela månader.
Och jag älskade dig från den stund du blev till.

Du är en tjej full av nyfikenhet.
Inte en stund har du tid att ligga ned, alltid vill du vara med och se vad som händer.
Storasyster älskar dig och beskyddar dig, såsom storasystrar gör.
Ibland får du smaka på låtsasstekta pannkakor och smaka låtsaskokad saft.
Flera gånger har du torkat mammas tårar.
De som kommer av glädje och lycka. Just för att jag får ha dig.
Bara för att jag får vara din mamma.

Ja, vad vore livet utan dig.
Ingenting.

Älskade lilla knyte.
Grattis på 3 månadersdagen.

1 kommentarer:

Anna sa...

jaa man får väl hoppas att det tar fart-SNART!! vore ju hätftigt att få komma igång spontant. Men det enda jag vill är att han ska komma. Sen hur det spelar egentligen ingen roll.. Man är ju bara så less på att vänta såhär på slutet, samtidigt som en liten del av mig njuter av att bara vara med J.. Tack för dina alltid så fina, peppande kommentarer!! KRAM
och Grattis till lillskrotets 3månadersdag <3