tisdag 13 september 2011

inte direkt badsäsong

Det blev en kort kväll för mig och N ikväll. Precis som igår. När båda barnen är vakna klockan halv nio så blir det inte så mycket tid för annat. För sedan ska det plockas, diskas och tvättas också. Sådant som det inte riktigt hinns med på dagarna. Nu slocknade N i soffan iallafall, så jag passar på att sitta med fötterna högt en stund.

För tillfället går de korta stunder om dagarna, som inte tillägnas flickorna, åt att förbereda för dopet i helgen. Nu börjar jag få ordning på tankarna iallafall. Och det har slutat med att vi beställer tårtor, istället för att göra själv. Vi skulle aldrig ha hunnit.

Bordsdekorationer á la mormor och servettvikning.
Eftermiddagen tillbringades på öppis. Å, vad glad jag är att det finns dagaktiviteter. Det är så skönt att få komma ut och umgås med andra. Idag var det syskonsång och jag brinner ju lite extra för musik och sådant så det tycker jag förstås är mysigt. E gillar det också, även om hon sjunger betydligt mycket mer hemma än bland andra.

Efteråt sällskapade vi med Mia&Alva&Elsa till stan. Jag hade tagit med Es baddräkt (som vi köpte i somras) som gått sönder. Eftersom jag inte hade något kvitto trodde jag inte att det skulle gå att reklamera, men det var inga problem. Heja Åhléns! Tyvärr är det ju inte riktigt säsong för badkläder, men på lagret fanns det två kvar i Es storlek. E valde den med fiskar. Och dessutom fick vi tillgodokort.

0 kommentarer: