onsdag 27 juli 2011

minnesbanken

Månaden juli kramar musten ur mig. Det är tufft känslomässigt. Men jag känner att jag är på väg uppåt. Och jag längtar efter helgen som kommer att bli alldeles speciell för vår lilla familj.

Men eftersom mina tankar finns på annat håll hamnar skrivandet lite i skymundan. Tankar som behöver skrivas ned lagras i den alltför taffliga minnesbanken. Förhoppningsvis ska "Disas resa" om förlossningen komma till publicering om inte allt för lång tid.

Och mitt ibland mitt eget kaos hörs det på nyheterna om världskaos. Både i grannland och längre bort. Och jag skänker mina tankar, till alla de som fölorat. Till alla de som förlorat ett liv. Både de som inte längre lever, men också alla de som lämnats kvar. "...och världen blir aldrig densamma mer."

I måndags kom jag äntligen  mig för att beställa lite foton. Och idag kom de. Snabb leverans är jag tacksam för. Nu längtar jag efter att få köpa hem lite ramar så att vi också kan pryda våra väggar med den yngsta medlemmen.

Sötaste lilla Disa som igår blev 6 veckor stor.

En av förstoringarna. 4 av de 5 familjemedlemmarna.

0 kommentarer: