torsdag 7 juli 2011

kaoset

Vårdsökarkaoset fortsätter.
- Ringde till FC som ordnar tid hos BM som konstaterar att jag ömmar över livmodern.
- Ringer Falun för att rådfråga, de har inga tider.
- Ringer sjukvårdsrådgivningen som kontaktar gynjouren som i sin tur tycker att vi ska skynda oss till Falun (14 mil ToR).
- Väntar i nästan sju timmar på akuten.
- Ringer till gyn i hemstaden på morgonen idag som tycker att vi ska avvakta så länge det inte blöder eller att jag har feber.
- Strax efter börjar jag blöda igen, suck!
- Ringer gyn igen som tycker att vi ska kontakta Falun.
- Ringer Falun som ber om att få återkomma eftersom det behövdes konsultation. Konsultationen säger kom direkt.
- Sitter nu i Falun och väntar gynjouren, väntetid = snart två timmar.

Nej, jag är inte mindre bitter idag.

Även om det givetvis ska tilläggas att jag är tacksam över att kanske så småningom få hjälp.



- Mobilbloggen

6 kommentarer:

Jen sa...

Men jösses vilka turer.. Tänker på dig och hoppas att det inte är något allvarligt! Kramar!

Linda och Alva sa...

men herregud! Vart är sjukvården på väg igentligen? Ska man behöva vänta så länge varje gång? Tänker på dig vännen, kram

Sandra Rönningen sa...

Usch va trökigt det låter!! Inte alls ok ju! Bara för att det är sommar betyder ju inte det att människor mår bättre... Ja på nått sätt blir jag inte speciellt förvånad längre...

Hoppas att du har fått hjälp nu iaf! Och det gör ju inte direkt att man blir mer taggad till att få barn på sommaren... Men men det blir nog bra :P


Kram på dig!

mammamelle sa...

men fyfan rent ut sagt,vilket helvete!=/ hoppas du fått hjälp nu iallafall<3 att det kan få gå till så där=( stor kram till dig å dina små<3

Sara Lisebäck sa...

Jag hoppas du slipper köa länge och att du snart mår bra igen!

Jessica.E sa...

Aj, aj, aj, det låter inget vidare att ha så ont och fyy vilken vård :(
Hoppas att du får hjälp snart så att du blir bra. Kram