onsdag 6 juli 2011

inte ett dugg bitter

Ha! Fem timmar? Vi har inte ens kommit in. Nyss bad de om ursäkt för att barnläkaren var sen. What? Har jag suttit här så länge för att de trodde jag skulle till barnläkaren?! (jag har ju D på bröstet).

Ok. Tillåt mig en känsla av bitterhet.


Uppdatering kl 00.02;
Jourläkaren kunde dröja hela natten så jag tackade för mig, bad att få pengarna tillbaka och åkte hem. Akutsjukvård. Pyttsan! Vi var tre familjer som suttit där sedan innan fyra. De stannade när vi åkte. Självklart ska prioritering göras på de svårast sjuka, men det finns en anledning till att man söker vård. Alla de tre familjerna hade små barn med sig. Ingen av oss fick något bra bemötande, inget rum. Det var inte ens någon som
stannade till och talade om läget. Mycket tröttsamt!

1 kommentarer:

Linda och Alva sa...

usch vad dåligt...man ska inte bli sjuk nu för tiden...tycker inte att sjukvården är att lita på längre...Hoppas du mår bättre iallafall, kram