tisdag 10 maj 2011

stundande

Ännu en solig dag avverkad. Lite lugnare idag.
E följde med till bm. Den goda tanken var att hon skulle sova medan jag var där, men tji fick jag.
-"Åka hiss." hörde jag någon mumla från vagnen när vi skulle åka upp till MVC och ja sedan blev det inget mer sova av för lillfröken.
Dagens besök gick mycket bättre än det förra och E talade väldigt förståndigt om för bm L vad som skulle göras.
Att hon fick sköta doptonen och dessutom hittade hjärtat direkt blev höjdpunkten.
Åh, mina fina hjärtan.

Ja, lilla bebis verkar inte vilja bestämma sig alls för någon position.
Igår var jag helt övertygad om att vi inte hade huvud ned eftersom magen såg ut som en korv rakt över.
Men idag kändes ett tydligt huvud på väg nedåt och SFmåttet hade inte ökat vilket ju tyder på att bebis sjunkit ned.
Vi talade också om ett eventuellt vändningsförsök, ja om bebis skulle få för sig att vända sig ännu mer.
Isåfall skulle det ju faktiskt kunna bli förlossning redan nästa vecka.
VA?!
Hur gick det till egentligen...

Under dagen har sedan några mer ihållande förvärkar dröjt sig kvar, vilket än mer gjort tanken på en stundande förlossning verklig.
Det börjar verkligen bli dags att packa BBväskor.
Och kanske bör bilstolen plockas fram.


8 kommentarer:

Linda sa...

IIIIIII NÄSTA VECKA!? Åhhh snart snart, så otroligt spännande. Längtar efter att få se lilla miraklet! Du är vacker som en dag vännen!

Kram

Kristin sa...

oj va det gått fort!vilka vecka är du i nästa vecka??fin du är och fin mage!kram

Linda och Alva sa...

oj! snabba puckar nu, vilket datum var du beräknad då? Spännande att få se det lilla miraklet sedan :)
Kram kram

sofia sa...

Fina fina Du och magen!
Nu är det bara slut tampen kvar. Härlig!
Jag är så nyfiken på liten :-)
Hoppas vi ses imorgon!
Kram

Jessica sa...

VA!!?? Jösses, tänk att man tycker att det går så fort för andra ;), men ändå en vecka!!
Häftigt! och en hel del andra känslor för er antagligen :)
Vilken fantastisk fin bild på dig, du är så vacker!

lilla angelyne sa...

Kristin - Tack så mycket!! Jag är i vecka 37+ nästa vecka! =)

Kristin sa...

samma vecka som jag va i när Olivia föddes!gick precis över i vecka 37.

ullis sa...

Fin du är gumman <3