måndag 9 maj 2011

baka, baka liten kaka


bild lånad från IKEA


Ja, jag tror att jag sagt det några gånger förut.
Men E älskar verkligen att laga mat.
Detta kan jag med mycket stor säkerhet säga att hon inte ärvt från mig.
Favoritleken för tillfället är att "låtsaslaga" allt hon kan komma över och sedan mata alla dockor och andra figurer.
Saker som kommer väldigt väl till pass och som används flitigt varje dag är spisen från farmor och farfar samt den mjuka servisen som E fick i födelsedagspresent av sötaste Greta.

Jag tycker att köket från IKEA är så fint och jag är säker på att E skulle älska det!
Det är synd att det är lite dyrt.
Fast å andra sidan känns det som om det är en sak som lekmässigt håller väldigt länge.

2 kommentarer:

Frida sa...

Va roligt att hon gillar servisen så mycket! Härhemma kommer den inte fram alltför ofta eftersom vi har en dryg hund som äter upp allt:-S

Kram på er!

Jessica sa...

Arvid har Ikeas kök :) Han "lagar" ofta mat på den. Han fick den i julklapp och leker fortfarande mkt vid den. Han vispar och har sig med köksgrejerna :) Han brukar också gå i "barntillåtna" lådan och hämta dl mått så tar vatten från kranen (alltså leksakskranen) sedan vispar han gröt, precis som vi brukar göra åt honom :) Hur underbara kan de vara egentligen :)