onsdag 25 maj 2011

folk och folk

Ja, nog är det skillnad på folk och folk allt.

Om något blivit skrivit i journalen eller om det förts på muntlig väg vet jag inte, men bästa dr A-C visste redan min sinnesstämning och hon bekräftade allt jag känner. Som tidigare bestämt ska jag börja de täta kontrollerna så fort jag själv känner att det är dags (vilket redan hade kunnat verkställts om jag så velat). Kontrollerna är dessutom till för att lugna mig, så att säga att de inte gör nytta är lögn. Och angående ny igångsättning har ju målet hela tiden varit att orka psykiskt tills bebis är redo. Men jag är välkommen till förlossningen när helst jag känner att jag inte orkar mer.

Ja, det var väl det jag ville höra.

Lugnet finns där nu och trots ont mest överallt känner jag mig relativt stark. I den känslan vilar jag. En liten stund.

4 kommentarer:

Sofia sa...

Åh vad skönt för dig!
Önskar dig allt lugn och hoppas smärtan släpper snart så du kan invänta bebis.
Snart snart är det dax!
Stor kram till dig fina Sandra
/Sofia

Familjen Hardman sa...

Visst är hon en underbar doktor?? Fick träffa henne då jag haft en jobbig förlossning som slutade i snitt då min lilla tjej låg så illa att knän o höfter var urled. Inte alls i närheten av vad ni genomgått och jag måste säga att du är så stark!!!
Stor kram

Anonym sa...

jag fick oxå träffa A-C när de hittat markeringar vid rul. Hon är helt underbar. Lugn och noggran. Önskar dig all lycka till Sandra, snart är du 3barns mamma=)
/Linda L

Linda sa...

Hon är så bra. Vad glad jag blir att höra att du får det hjälp du behöver. Det är så otroligt viktigt att vården lyssnar.

Undrar vad för stolpskott du fått tidigare? dr efternamn som börjar på R?

Varm kram vännen, tänker på dig ofta!