måndag 2 maj 2011

födelseplan



Fredagens besök på specMVC gick bra. Bebis ligger alldeles mitt på kurvan och beräknades väga ca 2200g. Vattenmängd och flöde helt utan anmärkning.
Bebis har dock inte lagt sig huvud ned än.
Eller.
Bebis vrider sig lite hursom, kanske är bättre sagt.
E lade sig också relativt sent med huvudet ned och då var det inte aktuellt med vändningsförsök.
Det skulle det kunna vara denna gång, men läkaren tyckte ändå att vi skulle avvakta med beslut tills nästa gång. Det oroar mig lite eftersom jag kommer att vara i v 37+ då.
Men jag försöker att leva en dag i taget.

I vilket fall som helst blir det ännu en ny läkare nästa gång.
Jag hade gärna sett att någon av "mina" doktorer drJW eller dr A-K haft tid eftersom min tanke var att få lägga upp planen inför förlossningen då. Nu känner jag mig inte helt bekväm i att någon okänd ska vara den som skriver mitt kontrakt. Men förhoppningsvis löser det sig ändå.

BM-besök här på hemmaplan avklarades sedan när vi kommit hem från Falun.
Och kanske fick alla svimningsattacker en förklaring. Blodvärdet var uruselt och lägre än någonsin.
Ja, det i kombination med det onda i ryggen gör att jag numer inte kan stå rakt upp mer än någon minut.
Jag känner mig riktigt risig för tillfället.

Veckans uppgift ska bli att iallafall skriva min egen födelseplan inför förlossningen.
Om det sätter igång för tidigt finns det ingenting skrivet om jag inte har med mig själv.
Så. Födelseplan och kanske plocka ned bebiskläder från vinden.

3 kommentarer:

Sofia sa...

Massa styrkekramar till dig Sandra. Tänker på dig mycket!
Kram kram Sofia <3

Emma sa...

Hua, lågt blodvärde och svimningar låter inte roligt =( Att ta ner bebiskläderna från vinden låter mycket roligare =) Kram till dig!

lilla angelyne sa...

Kram till er! <3