torsdag 26 maj 2011

bokmalen

När sommaren nalkas är det som om bokmalen väcks inom mig.

Under graviditeten med T upptäckte jag det fina med ljudböcker. Jag vill minnas att det var Jens Lapidus och Dan Brown som lyssnades på den sommaren.

Under graviditeten med Eira upptäcktes Stieg Larsson och milleniumtrilogin . Dessutom plöjde jag igenom Mari Jungstedts böcker.

Förra sommaren fann jag Anna Jansson och kom igenom nästan hela hennes repertoar. Dessutom lyssnade jag färdigt på Dan Browns utkomna böcker samt Roslund och Hellström.
Jag och N samlyssnade även på Lars Keplers böcker.

Jag blir lite nostalgisk när jag tänker tillbaka på det jag läst och lyssnat på.
De allra flesta har varit fantastiskt bra och spännande.

I år har favoriten varit Michael Connelly och jag har bara den sista boken (översatt till svenska) kvar.
Men så har det ju också kommit många många nya böcker som bara väntar på att jag ska sätta tänderna (öronen) i dem.

På önskelistan finns Jungstedts, Lapidus och Janssons nya böcker. Dessutom har en av mina favoritförfattare (som jag alltid läser när jag behöver muntras upp på ett opretentiöst sätt), Sophie Kinsella kommit ut med en ny bok i "Shopaholic-serien".

Ja, nu väntar jag inte att det ska bli någon tid över för läsning/lyssning med två små älsklingar att ta hand om. Men om det blir tid över. Jag sa om. Så vet jag vad jag vill göra.

0 kommentarer: