torsdag 14 april 2011

underbara dag

Jag känner mig sådär sprittande glad idag. Trött, men väldigt glad.
Jag och E hade en härlig eftermiddag med våra fina föräldragruppsvänner. Första besöket hos Albin med familj i deras nya hus. Underbart!
Massa babbel blev det förstås. Och naturligtvis den obligatoriska fikan.
Tack för idag, fina Ni!

Fika går bra både vid bordet och i farten.

På förmiddagen hade vi 1,5 årskontroll på BVC. Det var dock en mycket blyg och mammig liten tjej som motvilligt lät sig undersökas (en sida som är väldigt ovanlig, E är ju annars aldrig tyst och oftast inte blyg alls).
Det var som om hon redan innan vi åkte hemifrån visste vad som skulle ske.
Sprutan var inte alls rolig och E ville inte ens säga hejdå när vi gick därifrån.
Lilla älskade liten.
Nu är det gjort iallafall. Det ska bli spännande att se hur hon reagerar när vi nästa gång ska besöka med bebisen (förhoppningsvis).


Hoppas ni haft en fin dag!




9 kommentarer:

Jessica sa...

Nämen hade våra små 1,5 års kontroll på samma dag :P
För oss gick det bra, jag hade pratat med Arvid om att Ancki som hans bvc sköterska heter skulle ge spruta i armen. Han var väldigt arg på mig för att jag höll i och ville då upp till pappa :P
Ska nog se till att pappa får följa med nästa gång med och vara den elaka som håller i ;)
Det såg ut som en härlig fika för de små också :)

kram på er

lilla angelyne sa...

Jessica - Ja, va lustigt! =D Skönt att det gick bra för er och skönt att vara två, det önskar jag att vi varit med! E har aldrig tyckt att sprutorna varit speciellt jobbiga, men idag var ingen bra dag. Hoppas hon får en mer positiv bild av bvc när vi ska dit med bebisen! =) kram

Linda och Alva sa...

Tack själv :)
Fina kort på de små :)
kram

Anna sa...

Ja, de har ett bra minne de där små. Nora fick sin 1,5 års spruta i december -09. När vi sedan var på första besöket hos BM när jag väntade Vera (mars -10) fick hon panik bara av att gå in i rummet. Jag tror att det hängde ihop med sprutan. Nu är det dock glömt och hon studsar in i vilket undersökningsrum som hellst.

Må gott och klappa magen!

Sofia sa...

Härliga ungar vi har med massa egna små viljor! Hoppas vi ses snart igen!
Trevlig helg fina ni <3
Kram Sofia

mammamelle sa...

Hej brukar läsa din blogg lite då å då=) måste ju bara säga hon är ju för himla söt lilla Eira och så duktig på att prata!=) inte tyckte jag hon verka blyg i lekrummet på bvc heller=)inte kul med sprutor ju,hoppas hon glömt bort det till nästa gång men vissa saker minns de hur länge som helst tyvärr=/

nu har ni inte långt kvar för lilla liten i magen=) spännande!=)
mvh//Melle mamma till "stora pojken" =)( och William så klart=))

lilla angelyne sa...

Anna - Jag tror också att det sitter i. Det som sitter i kroppen minns man, så det är klart att de kommer ihåg, även om de är små. Skönt att det kan gå över!

mammamelle - Hej, kul att "se" dig här! =) Nä visst, hon brukar ju aldrig vara blyg, men hon satt fastklistrad vid mig såfort vi kom in i rummet och knappt ett ord knystade hon. Det dröjer ju tack och lov innan nästa spruta nu så förhoppningsvis har hon glömt det. Vi har en doktorsväska som hon får leka lite med här hemma nu, som terapi! =D

Det är lustigt för jag tror att Eira kom ihåg Kevin sedan sist vi var där (för visst har vi setts förut där?), för när ni hade gått in då så pratade hon också om honom som "stora pojken" - vilket minne! =D

Nej, det är inte långt kvar nu, pjuh! =) Inte för er heller?

mammamelle sa...

Hej tack=)
haha ja vi sågs ju där en vecka innan åxå då vi var på första 6 års-kontrollen=)) de har den i två steg hihih men då var ju hela familjen med=) pappa Martin å lillebror William=)men jag kommer ihåg er iallafall=))

jaha men det lät ju som en jättebra idé till lille W åxå för på ett års kontrollen skrek han så fort de tog i honom, å snart blir det ju 1½ års kontroll tiden går ju så fort=)

ja nej 7 juli är det dags så inte så jättelångt kvar nu,ni hade början av juni va?=)

har ni någon känsla av vad lilla liten i magen är?pojke/flicka?=)
ha en bra dag å hoppas ni är friska!kram

lilla angelyne sa...

Mammamelle- Ja, då va inte minnet så tokigt då! ;-)
Och doktorsväskan verkar funka. Det gick faktiskt rätt så bra hos doktorn på akuten. Eller så berodde det mest på febern ;-)

Ja, 6/6 är vi beräknade. Så då skiljer det bara några veckor emellan oss. Galet att vi snart är där!:-)
Ja känslan finns väl men jag har haft fel varenda gång, så jag vet inte, hehe! Har ni nån känsla?
Hoppas ni haft en fin påsk! Kram