tisdag 1 mars 2011

tillväxtultraljud och shopping

Igår var jag, svärmor och lilla liten ute på äventyr. Svärmor och E följde med mig till Falun för ett, för denna graviditet, första tillväxtUL (TUL). Inför sådana besök växer sig oron alltid lite starkare. Jag skriver listor på allt jag behöver fråga och ventilera. Oftast har jag svaren själv, men att bli tagen på allvar är viktigt för att inte bryta samman. Igår var det dr A-K jag träffade (en av de mest erfarna på kliniken), som jag också träffade vid flertalet tillfällen under graviditeten med E. Hon visade mig tydligt hur bebis var placerad. Vi såg spretande små fingrar så tydligt att jag till och med kunde räkna dem. Och ansiktet. Ljuvliga små kinder och en liten, liten näsa. När jag fick se kamrarna i hjärtat kom det en liten tår. Jag kan inte rå för det. Men det är en sådan enorm lycka och lättnad att få se hjärtat slå. Fantastiskt. Flödet såg också fint ut. Bebis beräknades på kurvan till ca -4%, alldeles perfekt. 



På väg hem besökte vi grannstadens köpcenter. Det var E som tog hem storkovan, som vanligt. Bland annat fick hon dessa fina "lättfodrade" kängor av bästa farmor. Perfekta inför våren.

1 kommentarer:

Linda sa...

Hej vännen!

Glad att ni blir väl omhändertagna i Falun, det är så viktigt!

Saknar er! Kan vi inte försöka ses snart :) Jag jobbar hela nästa vecka, men efter det är jag ledig rätt vad det är. Får du bada under graviditeten? Vad sägs om en tripp till äventyrsbadet i så fall? Annars är det mysigt att bara träffas!

Kram!