måndag 7 februari 2011

gråt efter mamma

Att E växer mycket för tillfället är en underdrift. För ett par veckor sedan rensade jag ur halva hennes garderob. Kanske var det för mycket att hoppas på att kunna ha samma overall hela vintern. Vintern som ju varit/är oooooändligt lång.
Iallafall så är det bara att inse att vi behöver en ny. Overallen är beställd. Det svåraste är dock skor. Kavatskorna som varit helt toppen börjar bli trånga med sockor. Och sockor är ju verkligen ett måste på förskolan där de är ute så mycket. Kruxet är att det känns lite dyrt att köpa ett par sprillans nya vinterskor. Hur länge kommer hon kunna ha dem? Inte i höst iallafall. Men vad gör man? Vi har testat alla de möjliga skor. Men kavat är de (enda) som sitter. Ujj, ujj. Svårt.

Så, idag grät E för första gången när jag lämnade henne på förskolan. Visserligen var det nog till stor del "sympatigråt" med en annan flicka som grät efter sin mamma. Men ändå. Jag hade så ont i magen när jag lämnade henne ropandes efter mig. Jag ringde förskolan efter en timme och gråten hade gått över så fort de kommit ut. Och när jag väl kom för att hämta så var det en strålande glad liten tjej som mötte mig med sträckta armar. "Mamma. Häääta (Hämta). Mamma. Aaagn. Mamma. Loool loool (overall)."
Lycka är att vara med dig, älskade lilla vän.

3 kommentarer:

Simons mamma, Gunilla sa...

Kolla efter vinterskor på tradera, det är ju inte bara E som växer ur nya skor i vinter. i bland kan man hitta helt nya.

lilla angelyne sa...

Gunilla - Ja, tradera och blocket är toppen! Har haft koll där ett tag nu. Men eftersom det är få modeller Eira kommer i har det varit rätt så begränsat urval. Därav tankarna på helt nya skor... Men tack ändå! =)

c sa...

Hittade tyvärr inga skor alls i rätt storlek hemma men dock en overall i 86, kanske kan vara nåt att ha som extra på dagis?