tisdag 8 februari 2011

gnällvarning

Jag trodde att foglossningen skulle avta lite i det onda när den hektiska praktiken var över. Men icke!

Vad jag inte visste/tänkte på då var;

  • Att jag gående hämtar och lämnar E på förskolan. Alltå, promenader x 4 ca 20-30min.
  • Inklusive på- och avklädning av mer eller mindre vilt barn.
  • Att promenaderna oftast tar mycket längre tid eftersom vädrets makter hittills inte riktigt varit på min sida.
  • För det är varken lätt att gå på glashalt snöslask eller nyfallen moddsnö. Än mindre lätt att dessutom dra/skjuta vagnen.
  • Och väl hemma bidrar inte det frenetiskt skrivandet vid datorn (på hård oergonomisk stol) till någon bättring.

Så vad är slutsatsen?
Ja, vintern lär vi inte rå på.
Vi måste ha en pendlingsbil.
Yep.
Måste!

0 kommentarer: