torsdag 10 februari 2011

check, check




Jag prickar av på listan.
Check.
Check.

Jag trodde att vi hade förberett oss ganska väl inför Eiras förskolestart - materialmässigt menar jag.
Men eftersom allt i garderoben tycks krympa har listan på saknade saker växt.
Iallafall så har nu både ny extraoverall och regnställ inhandlats.
Och igår kom fleecefodrade regnjackan från HM.
Dessutom dök ett par Kavatskor upp på tradera här om dagen (verkligen i rättan tid) och jag lyckades buda hem dem dessutom.
Nu hoppas vi att de passar.

Saknas gör nu ett par fleecefodrade regnbyxor, men farmorn har lovat att kolla när hon åker på "minisemester".

Det kanske ser ut som att vi ääälskar rosa...Hihi.
Det är faktiskt ren tillfällighet att alla ytterkläder blev i rosa/lila.
E använder inte alls ofta rosa kläder, även om jag tycker att det är fint. :-)

3 kommentarer:

Jessica sa...

Åh, vad synd att jag inte sett detta tidigare, såg ett par rosa fleecefodrade byxor på rea idag i strl 86 enda paret kvar, de hade väl passat perfekt. Jag hoppas att ni hittar ett par iallafall.
Vi behöver också införskaffa en del kläder :/

lilla angelyne sa...

Jessica - Ah, synd! Jag hade hoppats på att det skulle bli lite rea annars, men de tjänar väl på att spara på vinterklädesrean ett tag till antar jag... :-)

Fick iaf en rabattcheck på Lindex idag och där vet jag att de har (även om de är lite knasiga i stl), så hittar inte farmor några blir det nog sådana iaf!

Och ja, tänk vad det behöver införskaffas nytt hela tiden! Det känns som om det hela tiden är något som saknas.

Jessica sa...

En tanke bara...

Det finns en affär i Västerås som heter Barnshopen. Där dem säljer massor med begagnade kläder/saker/skor osv och även nytt. Där finns allt från gåstolar, mammakläder i massor, barnkläder från strl 44-152, leksaker, babygym, sängar, vagnar...ja allt. Det är precis som en vanlig affär där allt hänger/står i storleksordning osv. Man får alltså både klämma och känna innan man köper det.
Jag köpte Vildas Kavatskor där utan en enda skråma på för 150 kr.
Kanske kan vara något att ha i åtanke framöver :).

Kram