onsdag 2 februari 2011

åter i vardagen

Äntligen är vi tillbaka till vardagen. E har gjort sin första dag på förskolan - utan mig och N - och det hade gått ok. Iallafall med tanke på att hon inte varit där på nästan två veckor.

Jag fick också en hel del gjort och det känns skönt att vi än så länge ligger bra till. Det är ingen direkt stress att skriva.

Imorgon fyller vår älskade N år. Jag och en sovande E gjorde stan på eftermiddagen och lyckades hitta några paket. Jag hoppas att han blir nöjd. Eller, jag är ganska säker på att han blir det faktiskt. ;-)

Förresten, alla ni med erfarenhet av halsbränna. Vad har ni tagit emot det? Stod på apoteket idag, men det finns ju hur mycket som helst att välja på. Det enda jag vägrar är brustabletter, så det är inget alternativ. Har ni några förslag?

6 kommentarer:

Jessica sa...

Gaviscon är det enda som jag tyckte hjälpte mot halsbrännan. Inte så goda och ganska svårt att få i sig, men det är bara å tugga och svälja fort :P
Jag provade andra för att jag tyckte Gaviscon var svår att få i mig, men det var verkligen det enda som hjälpte och då var det värt att kämpa i sig ;)
Hoppas att du hittar ngt som fungerar för dig.
Kram// Jessica

Anna sa...

Jag hade halsbränna alla tre graviditeterna och värst var det nu senast. Gaviscon var klart bäst, men ibland klarade inte ens den av trycket och då varvade jag med Novalozid (stavning?). Hoppas du får bukt med den, det är jobbigt, men går ju nästan över på sekunden när bebis kommer ut. Alltid någon tröst.

Kristin sa...

Novalucol tuggtabletter funkar jättebra för mej!kram

Emma sa...

Jag har haft problem med halsbränna i mååånga år och det är det enda som har bitit på mig är Omeprazol. Guld värt! Men jag vet inte om man "får" äta såna vid graviditet. Det de gör är väl att hämma syrapumparna, så det borde väl inte vara något problem...men det där vet nog du bättre än jag =)

älskadebarn sa...

Håller med de föregående talarna. Gaviscon halsade jag direkt ur flaskan båda mina graviditeter! *ler*

kram

Ninja sa...

Jag fick Gaviscon... Hjälpte inte mig -.^ Och bara några månader efter att Tiger kom så läste jag att Gaviscon (bl a) inte borde ges till gravida (pga aluminium...??) Nåväl, inte värt lidandet det innebar att svälja ner de äckliga tabletterna för effekten var minimal.

Jag hoppas att du hittar något bot ^^