söndag 2 januari 2011

sammanfattning 2010

Januari 2010 började ledsamt när morfar dog, den 20e.
Men vi umgicks också med fina vänner.


I februari firade Eira sin första alla hjärtans dag. Vår älskade alla hjärtans flicka.
E lärde sig att rulla hela varv.




I mars blev E riktigt sjuk för första gången och vi fick besöka barnakuten. Falsk krupp, som skulle visa sig vara förkylningsastma.
Vintern var lång och vi fick många, många gånger skotta oss fram till graven.
Mormor fyllde 70 år och fick presentkort av familjen.
I slutet av mars fick E testa sin första smakportion.







Så kom april och E fick fira sin första påsk. Med ett STORT ägg.
Vi gjorde första storkoken med smakisar och fryste in.
I slutet av april åkte vi till Stockholm och firade mormor.




I maj lärde sig E krypa. Hej vad det går!
I slutet av maj började vi äta LCHF (som skulle resultera i -18 kg).
Jag blev firad på mors dag och fick ett underbart halsband.



I juni tog Niclas och hans syster examen (sjukgymnast och sjuksköterska). Hurra!
Sommaren var väl välkommen!
Jag och jobbarkompisarna gick ut och åt. Jag och min bästa C smuttade lite vin innan. Första gången för mig på väldigt länge.



I juli åkte lilla familjen på minisemester till Helsingfors. Vi njöt av fint väder, god mat och av VARANDRA!
Vi umgicks också mycket med fina vännerna Linda och Alva.
Vi träffade också Karin och hennes fina familj, som gav Troy en present. Fina minnen!
TROYs minnesdagar den 19e och 20 juli. Vår älskade lille pojk skulle ha fyllt 2 år. Vi slängde pussar till himlen.
E cyklade för första gången.







I augusti fortsatte vi med storkok och E började äta "vanlig mat".
Vi åkte med stora familjen på semester nedåt landet.




I september började jag studera igen.
Vi (jag) klippte E för första gången - mycket.
Vi tjuvstartade 1 årsfirandet med att fira med fina vännerna Greta och Frida.
Jag var på återträff från 9an och hade otroligt kul!






I oktober firade vi Eira på hennes 1 års dag. Älskade älskade.
Samma dag som kalaset, testade vi plus på stickan.
Vi gjorde höstfint på gravarna.
Jag började på praktik.



 I november firade vi pappaNs på fars dag.
Så kom december och vi tände första ljuset.
Vi såg vårt älskade mirakel för första gången på UL.
E var världens sötaste lucia.
Och vi firade jul.




1 kommentarer:

Linda sa...

Mysig läsning. Tänk att det ligger ett helt nytt år framför oss och Eira ska bli storasyster under det. Fantastiskt:-D

Kram!