fredag 28 januari 2011

"pajjä"

Eira tittar lyckligt på mig och utbrister "Pajjä!!"
Ibland kommer det sådana ord, som jag inte riktigt förstår. Men jag försöker svara så gott jag kan. Denna gång räcker det inte. "Pajjä!!", säger hon igen.

När hon insett att jag inte kommer förstå försvinner hon och en stund senare hör jag ett stånkande och pustande i hallen.

Jaha, du vill ha pallen! =)




Eira brukar få vara med i köket när vi gör mat eller diskar och då brukar hon stå på pallen. Nu tar hon själv intiativet när hon tycker att det är dags. Och det är ingen konst för "lilla liten" att flytta en pall som nästan är lika stor som henne själv.


3 kommentarer:

Jessica sa...

Så underbart! Goa Eira.

c sa...

Ja klart hon kan själv, hon är ju en riktigt smart brutta :-) D tror jag hon har fått från mig!

Sofia sa...

Hihi sötnosen! Hjälpa till är roligt. Våran pall springs det hejvilt med mellan diskbänken och skötbordet:-) hoppas ni har en frisk och kry, mysig helg! Kram till er