måndag 31 januari 2011

fin helg

Det verkar gå troll i alla sjukor vi drabbas av så jag har bestämt mig för att inte ägna mer energi än nödvändigt åt dem. Jag kan iallafall tråkigt nog konstatera att vi är hemma även idag och troligtvis även imorgon.



Jag och min fina vän Ida


Ett par dagar lyckades vi hålla oss på benen iallafall och vi hade en mycket mysig helg. På lördagen träffade vi vår bästa moffa. Den sista gången på ett tag. Hon ska nämligen ut och upptäcka världen. I hela två månader ska hon vara på resande fot. Det pirrar till och med i min mage när jag tänker på det. Vi hoppas förstås att det blir en underbar resa och att vi kan ses så snart hon kommer hem igen! Dessutom berättade "gammelmoffa" (alltså Idas mamma, för att förtydliga ;-) ) att de har en utdragssäng i källaren som vi ska få låna. Tipptopp! Den var verkligen jättefin och det känns som en stor ära att få låna den.




På eftermiddagen och kvällen var vi bjudna på 50-års fest hos Ns "faster" (ingifta, fast inte gifta ;-) ). En trevlig tillställning. E fann sig tillrätta direkt när hon fick syn på hunden Hamlet och inte var det några problem med allt annat folk heller. Jag tror jag törs säga att det inte var någon som gick därifrån ocharmad. 

0 kommentarer: