torsdag 9 december 2010

dagar kommer och går

Jag avskyr att de "lediga" dagarna går så fort. Det är redan torsdag och efter helgen väntar monsterveckor på den nya praktikplatsen. Monsterveckor i det format att jag egentligen över jul ska göra 26h/vecka, men i introduktion blivit placerad på 76h/2 veckor. Crazy. Tänkt var att jag skulle ha gjort en kväll som avslutas 22.30, dagen innan julafton. Men jag tror att jag framfört tydligt nog att jag hemskt gärna vill byta den mot en dag. Hoppas.

Så. Igår for familjen till den större staden i norr för inhandlande av julklappar. Vi hade tänkt åka i helgen, men för att slippa den värsta trängseln bestämde vi oss hastigt och lustigt för att åka sådär mitt i veckan. Trängsel var det ändå, tyckte vi. Men pappan i familjen B, som vi besökte på eftermiddagen, som arbetar i en butik sa att det hade varit en lugn dag. Allt är relativt. ;-)
Som sagt. Vi besökte familjen B med charmiga Gustav i spetsen. Det var leenden från båda sötnosarna när de fick syn på varandra. Våra vackra. Vi blev bjudna på middag och hade en härlig myskväll, sådär mitt i veckan.

Idag har vi haft date med kompisarna Linda och Alva. Lunch på vanliga stället och sedan obligatoriska shoppingrundan (trots tom plånka efter gårdagen). Trevligt iallafall och verkligen på tiden att vi fick till en träff - det var allt för länge sedan.


Eira älskar att prova kläder. Och skor. Det spelar ingen större roll var de sitter, på vilken kroppsdel.
Att sedan spegla sig och kanske bjuda på en puss är en riktig HIT.

3 kommentarer:

Linda och Alva sa...

Tack för idag, var så roligt att träffas och prata lite :)
Hoppas det går bra på nya praktiken nu och att du får byta arbetstid den 23.
Stor kram på er

lilla angelyne sa...

Linda - Tack själv! Hoppas vi kan göra en repris om inte allt för länge! =) KRAM

Linda och Alva sa...

vi får absolut göra en repris efter jul och nyår, när det förhoppningsvis är lite lugnare ;)
kram på er