söndag 14 november 2010

pappaNs dag


Fars dag.
PappaN fick paket på sängen. Ett litet paket eftersom han redan fått två i förskott (så går det när man inte kan vänta...).
Armbandet har texten "Familia omnia mea" - Familjen är mitt allt.
Det har varit en fin dag.

Vi har också firat bästa farfar. Världens bästa. Inte bara farfar utan också världens bästa pappa till min älskade och världens bästa svärfar. Utan tvekan!


Som liten firade vi aldrig några helgdagar. Oftast var det bara jag och mormor. Mors dag och Fars dag visste jag knappt att det fanns. Kanske var det för att skydda mig som vi aldrig talade om det. Men jag vet att jag undrade vem jag skulle måla åt, på bilden i skolan, när alla skulle göra Mors- och Farsdagteckningar.
Det är svårt för barn att inte förstå varför vissa har mammor och pappor som älskar.
Äh.
Det är svårt för mig som vuxen att förstå hur vissa föräldrar kan välja bort sina barn. Sina barn.
Och än svårare att de väljer bort sina barnbarn.
Jag har klarat mig länge nog och klarar mig länge till.
Men mina barn ska inte behöva känna samma övergivenhet som mig.

Jag ska älska. Alltid. Gränslöst. Vad som än händer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kram!
Ingela

Jessica sa...

Stora varma kramar till dig Sandra, du är en supermamma och kärleken till dina barn lyser igenom allt ska du veta.
Min pappa valde bort mig och jag har också svårt att förstå. Mina barn har världens bästa pappa som aldrig skulle välja bort dem.
Våra barn kommer att ha föräldrar som älskar dem i all evighet.
Kram Jessica

lilla angelyne sa...

Kram tillbaka till dig Ingela!

Jessica - Tack för dina ord! Jag är också säker på att våra barn aldrig behöver tvivla på vår kärlek. KRAM