torsdag 30 september 2010

lite mör

Jag känner mig lite mör efter dagens press faktiskt. Jag var så galet nervös inför opponeringen. Egentligen gillar jag att prata. Jag gillar att bli lyssnad på och oftast får jag fram rätt vettiga saker. Ändå är jag så nervös. Jämt. Opponeringen gick bra. Både för oss som opponenter, men kanske framför allt för oss som författare. Vi fick finfin kritik och ett av lärarens "största påpekanden" låg på att vi inte ska vara så självkritiska. Det är verkligen inte min och Shyis starka sida. Vi har ältat och ältat och ändrat och putsat. Men hårt arbete ger belöning och vi har ett sjuhelskotta bra material att använda i c-uppsatsen.

Här på kvällskvisten skulle jag lägga in Eiras födelsedagsannons till tidningen. Men tiden hade gått ut. Fy, vad dålig jag känner mig. Jag har varit på väg flera kvällar, men bara skjutit upp det. Så nu kommer annonsen in den 6e, istället för på födelsedagen den 4e. Nåväl. Firad blir hon ändå. Och en annons spelar mindre roll.

Imorgon på förmiddagen ska jag och Eira träffa våra mamma&bebiskompisar. Vi ska gå till öppna förskolan i församlingsgården, mysigt! Jag hoppas att hon hämtar sig efter dagens bus på busborgen. Det var en mycket trött tjej i bilen hem.

3 kommentarer:

Line sa...

vi har funderat på busborgen, är de inte för små eller finns det lek även för dem? Synd att vi missade er idag, men de blir en annan dag :) Kram

Line sa...

Det blev junibacken i grytnäs så nu hoppas vi på det :) tyvärr var det ett par nya spekulanter som inte brydde sig om att kolla upp radon ( som vi ville) så de köper det antagligen :( tråkigt men samtidigt tur att vi kollade upp det där, kan ju vara riktigt farligt om värdena är för höga. Vi fortsätter vårt eviga letande...

Trevlig helg ni med! Kram

*annorlunda mamma* sa...

Vad skönt att det gick bra.. =)