torsdag 26 augusti 2010

pyssel&knåp


Ja, när E har sovit de senaste dagarna är detta vad jag pysslat med.
Tyvärr blev resultatet inte som jag tänkt mig - de blev mycket mindre.
På dörren till Es rum har vi träbokstäver med Es namn. Hon älskar dem och varje gång vi går in vill hon peka och då ska jag säga bokstaven högt och tydligt. Hon är jätteduktig och vet nu att man börjar från vänster och hon vet i vilken ordning de kommer. Tanken var att jag skulle göra likadana bokstäver, fast i tyg.
Jag använde träbokstäverna som mall och förstorade mösntret med ca 3 cm. De blev som sagt ändå lite små tyvärr.
Men de får användas till annat.
Jättefina blev de att knyta fast i spjälorna på sängen.
Jag ska visa er när allt är i ordning, även med sänghimmeln.



7 kommentarer:

I huvudet på Caroline sa...

Vilka vackra, verkligen pyssligt... duktig du är!
Fiffig idé, förstår om lilltösen är nöjd!

Kram

Linda och Alva sa...

vad du är duktig :) verkligen fina :)

Emma sa...

Hur fina som helst. Såna vill jag också ha =D

*annorlunda mamma* sa...

Fint..

Frida sa...

Kanonfina Sandra!
Får jag beställa av dig:-)?

Kram!

lilla angelyne sa...

Tack hörrni! =D

Frida - Haha, så lång tid som det tog att få dessa klara kanske vi ska sikta på Gretas 2 årsdag ;-)

martina sa...

Vad duktig du är, bokstäverna var superfina:) Hoppas det löser sig så du slipper pendla så långt allt för ofta, tar ju emot varenda sekund man är ifrån sin lilla älskling ändå:/ ja ursch vad egentligen "enkla" saker tar emot, har inte klarat än att fylla i den, det går liksom inte, inte än..:) Har också separations ångest till vissa saker, har inga problem alls att sälja vissa saker som jag själv inte valt ut till isabelle, men sånt som jag köpt, som jag längtat efter att hon ska använda, nej det går inte! att man kan fästa så mycket känslor vid prylar:) Sånt som vi mammor bara kan<3