tisdag 24 augusti 2010

ny frill

Så, dagen?

Vi mötte upp L & A för en lunch och jag, som tagit fel på tid, stressade iväg oss en halvtimme tidigare till församlingsgården...;-) Lite lustigt eftersom jag nästan aldrig lyckas pricka tiden. Och Det är ett annat (o)lustigt fenomen. Jag som egentligen avskyr sena människor har själv gått och blivit en. Sedan E kom till oss lyckas jag på något underligt vis aldrig hinna iväg i tid. Iallafall så var sångrytmiken mycket trevlig och för L & A som det var första gången för gick det strålande. A fann sig till rätta direkt och gav högljudda skratt både titt och tätt. Jättetrevligt att träffa alla "gamla" stjärnor som också letat sig dit.

På väg hem började det åska och åskrädda mamman vågade inte gå hem så då bar det av till farmorn och farfarn som åtminstone bor på den sidan av stan. Där väntade vi in pappaN och när vi bytts av for jag till frissan. En välbehövlig fix blev ca 2(!) dm kortare. Och nöjd är jag. Yep.

Någon sänghimmel hanns inte med. Men jag har bestämt mig för att köpa en från kidz concept iallafall. Har kikat lite på den själv och efter en kommentar från Maria här på bloggen tror jag att den kommer bli jättefin!


Jag och min nya frill

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Vad fint det blev! :-)
Och härligt med sång.

Linda och Alva sa...

Vad fint det blev :)
Ja Alva tyckte det var jätteroligt igår, så det blir fler gånger.
Vi har fått en plats på dagis nu iallafall :)