onsdag 25 augusti 2010

mmm...godis

Välkommen kvällen. Ljusen är tända och bubblet är upphällt (vattnet alltså). Snart börjar SYTYCD. Det saknas bara lite gott. Mmmm....salta balkar. Mmmm...sura colaflaskor. Mmmm...geischa. Jag tänker inte sticka under stol med att sötsuget fortfarande finns. Skillnaden är att det mest sitter i huvudet. Hade jag godiset här skulle jag förmodligen inte äta av det.

På eftermiddagen besökte vi en förskola här i stan. E var mycket glad i alla färgglada saker och de pedagogiska rummen. Skogrummet var nog min favorit. Vi har inte riktigt bestämt oss till 100% än men efter att ha pratat med moffa I, som är förskollärare, känns det lite lättare i hjärnan. Kanske ska vi besöka en till imorgon. Bara för att jämföra.

Sänghimmeln är inhandlad, dock ej uppsatt, och E sover nu sin tredje natt i eget rum. Vi har bestämt att hon ska få sova där så länge det känns bra. Kommer det en period när det inte funkar så finns platsen på mammas sida. Hon är så söt där hon ligger i sin säng. Goaste lilla sessan, mitt lilla hjärtegryn. Idag har vi sjungit om tårna. Och när hon vaknade efter eftermiddagsvilan kom hon och viftade med foten. "Dääär, dääär." Och så sjöng vi igen. Förresten så har jag kommit fram till att E inte gillar stuvad mat. Jag har försökt några gånger, men efter att idag återigen nekat (hon sätter upp handen och skakar på huvudet) stuvade grönsaker och skinka tänker jag inte truga mer. Kanske smakar det bättre om ett tag, då testar vi igen. Jag är glad att E visar tydligt vad hon vill och tycker. Det gör att jag kan bekräfta henne och hon växer. Hon har blivit så stor min tjej. En stor lilla liten.

0 kommentarer: