måndag 23 augusti 2010

hänga löst

Jag önskar att det fanns en hel lista på saker jag kunde pricka av, men det blir så mycket som hänger i luften hela tiden.

Jag har ringt och mailat åtskilliga samtal till olika lärare på skolan idag. Men alla hänvisar vidare. Ska det vara så svårt att svara på vilken kurs jag ska läsa? Jag som varit så duktig och fixat litteratur till kursen jag trodde att jag skulle läsa.

PappaN har iallafall fått tag på förskolan vi eventuellt ska söka plats på till E. Fyra månader i förväg måste ansökan in och då vi planerar för förskolestart i januari är det snart dags för ansökan. Jag hoppas att vi gillar förskolan och personalen, annars blir det fler besök.

PappaN är förövrigt hemma idag då han också är lite snuvig. E är lite bättre idag och jag hoppas att det fortsätter i den banan så att vi kan besöka rytmiken imorgon, som planerat. Jag kommer hinna gå en gång på rytmiken men hoppas på att ha hemmastudier någon mer tisdag så att vi kan hålla i det. Både jag och E har uppskattat sångrytmiken. Nu har vi ju dock flyttat upp i "storgruppen" från 10 månader och uppåt men jag hoppas vi ska trivas där också.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Vi ska också bestämma oss om vilket dagis nu. Ett stort och svårt val tycker jag!
Vi vill gärna följa med på sångrytmiken någon gång om det kan passa med jobbet mitt o studierna dina. Nu är lilla A sjuk o ynkligt liten så vi kan inte följa imorgon.
Kramar till er

lilla angelyne sa...

Sofia - Stackars A! Hoppas han mår bättre snart och att ni hade en mysig semester iaf! Jag hoppas verkligen att vi kan få ihop någon dag. Jag och Linda pratade om att gå till öppna förskolan någon dag också. De har ju tider både måndag, torsdag och fredag. Något ska vi väl få till!=)

Kram