onsdag 11 augusti 2010

en hundring till mig

Tur att det inte var någon som satt emot mig på mitt vad, för då hade det blivit rejält med däng. ;-) Det finns inte en endaste liten möjlighet att vi är färdigpackade ikväll.

Vad som idag skulle bli en rutinkontroll, angående Es astma, på barnmottagningen blev ett riktigt långbesök med pricktest för mjölkallergi. Doktorn tyckte att E har väldigt många symtom (som vi inte ens tänkt på) som stämmer överens med en känslighet för mjölkprodukter. Dock visade inte pricktestet något, så vi behöver inte ta bort mjölkprodukterna helt. Däremot ska vi undvika att ge yoghurt och mjölk i drickform (det har vi inte gjort tidigare heller) för att se om det blir bättre. Eventuellt ska vi också testa att ge mjölfri gröt och välling (fast troligtvis är det inte den största boven). Så ja, besöket blev inte riktigt som tänkt. Men jag är tacksam över att det finns hjälp att få om och när man behöver. Det var en väldigt bra läkare som E fattade tycke för ganska direkt. ;-)

Iallafall kom vi hem för inte allt för länge sedan. Nu har vi ätit sen mellis och E slocknade direkt efter. Jag ska försöka organisera packandet och sedan ska vi (vilket jag helt glömt) på middag för att fira pappaNs (gammel)morbror som fyllt 50. Därav min insikt om att färdigpackade ikväll inte är troligt.

En trevlig förmiddag hade vi också med våra mamma&bebiskompisar. Nu kommer 1 årskalasen på rad. Redan har söta Edvin och Alfred fyllt och imorgon är det Alvas tur. Grattis till raringarna. Våra stjärnor Albin och Amelie fyller sedan i september och sist ut är Eira. 1 år. Det är galet. Di små är nu stora.

4 kommentarer:

Jeanette sa...

Så astman berodde kanske på mjölk då lr vaddå?
Allergier är då bra konstiga :)

Linda & Alva sa...

Tack för en trevlig fikaträff idag :)
Ja usch vad tiden går fort nu...redan 1 år har gått...dom blir stora snabbt, nu är dom inga bebisar längre.

Jeanette sa...

ja allergier är verkligen luriga men nu har man nästan blivit proffs på att baka utan mjölk, ägg & nötter :)

Jeanette sa...

ja allergier är verkligen luriga men nu har man nästan blivit proffs på att baka utan mjölk, ägg & nötter :)