tisdag 13 juli 2010

var ska jag börja?

Åhåjaja, jag vet inte riktigt var jag ska börja... Ännu en "minnesbankdag", check!

05.00 - E tycker att det är morgon. Mamma tycker det inte.
05.30 - Somnar om.
07.00 - PappaN åker till jobbet och E är definitivt vaken.
07.30 - Mamman försöker packa ordning skötväska och mat & badkläder.
08.00 - Mamman försöker fortfarande packa. E river lägenheten. Typ.
09.00 - E är badad, mamman duschad, väskor är packade och vi är frukostätna.
09.30 - Vi har packat in oss i bilen och styr kosan mot en större stad några mil bort.
10.30 - Anländer till den större staden och besöker en stormarknad. När vi kommer ut har det läckt någon vätska från bilen. En snäll karl förbarmar sig över den "på-alla-fyra-stående", smått hysteriska mamman och talar om att det troligtvis är lite kylarvätska. Ingen fara på taket.
11.00 - Vi kommer fram till våra finaste finaste vänner Linda och Gustav.

Barnen leker. Vi lagar lunch. Promenerar ned till vattnet, barnen sover och mammorna plaskar. Traskar hem för att hämta badkläder och fika. Får stanna hemma då stora bautaåskvädret drar in. Äter mellis hemma. Mammorna kommer på att shoppingtarmen är sugen. Väntar in pappan i familjen som stannar hemma med G. Åker till shoppingcentrat. Shoppar och dricker kaffe latte. Drar en megadusch i det fullkomliga hällregnet när vi ska springa ut till bilen. Vi snackar alltså blötare än efter en dusch. E får en kallsup. Lämnar av fina L (tack för en underbar dag!). Livrädd mamma spelar musik på högsta volym för att splippa höra åskan som dundrar en halv sekund efter blixten.

20.00 - Parkerar bilen hemma på gården där marken är näst intill torr.

Som sagt. Visste inte riktigt var jag skulle börja så ni fick hänga med hela vägen. ;-)

1 kommentarer:

Emma sa...

Låter som en jättehärlig dag...bortsett från kallsupen och åskan =/
Och kaffe latte lät gott, nu måste jag ju gå ut i köket ;)

Jag drömde att jag slog dig i natt förresten...förlåt =(
Vi var på festival och du skulle dricka något mystiskt ur en flaska någon hade ställt ifrån sig...så det var för din egen skull ;)