söndag 4 juli 2010

9 månader


Idag, rättare sagt imorse klockan 6.32, var det 9 månader sedan vår älskade lilla stjärna kom till världen.
9 månader i magen, 9 utanför.
I 9 månader har du andats och berikat vårt liv.
Lilla grynet som fylld av så mycket lycka kom skrikande in i vårt liv.
Jag fumlar lite på bokstäverna när jag ska försöka att i ord beskriva den kärlek jag känner.
Det räcker inte till. Orden räcker inte till.
~
För 15 månader sedan var det Troys 9 månadersdag. Min "utan-Troy-dag".
Jag undrade var han behövdes bättre, om inte hos mig.
~
Idag gläds jag att det finns ett litet liv, en älskad liten dotter, just precis här hos mig.
Jag är så oerhört tacksam över den tiden jag får tillsammans med henne.
Varje liten sekund är den vackraste gåva.
Jag är så tacksam över att Eira behövs hos mig.
Att jag får vara hennes mamma.

0 kommentarer: