onsdag 16 juni 2010

matblogg



Vem kunde tro att det skulle bli en matbloggerska av mig?
Inte jag iallafall.
Men jag måste bara visa er vad vi åt för gott idag. Jag önskar det följde doft med bilden, för det doftade underbart.
Vitkålsgratäng (vi,=pappaN, gjorde den precis som han gör potatisgratäng, fast på vitkål istället.), rostbiff och sallad med vinegrette. Lovely!
Tack Emma för det peppande mailet jag fick av dig när jag precis skulle till och börja med lchf. Utan det hade jag nog inte vågat.
Idag stod vågen på magiska -5,5 kg. Hurra!
~~~
Eira, som varit lite tandkrasslig ett par dagar, var piggare idag och därmed var vi på mamma&kompisträff. Det var strålande väder och jag E, mamma L & Alva hade jättehärligt på Carl Jularbocaféet. Flickorna är så söta med varandra och höll handen mellan vagnarna nästan hela vägen ner.
Väl på filten var A lite lugnare än E som nog satte i sig ett par hekto gräs och dessutom försökte ta sig både högt och lågt.
~~~
På förmiddagen skulle jag sätta E vid bordet. Hon satt på en "vanlig" stol och jag höll i henne. Plötsligt fick hon syn på något på golvet och kastade huvudet framåt och slog i bordskanten. Aj, aj. Liten ledsen tjej som nu har en avlång bula i pannan. Den första ordentligt blåa. :-(

2 kommentarer:

Emma sa...

Aj aj aj, vilken smäll i lilla huvudet =( Hon har klarat sig länge ändå =P

Vad roligt att det funkar bra för er med lchf! Nu är det nog jag som behöver ett peppmail =/ Bara fusk, fusk, fusk...hela tiden.

Line sa...

Blir alldeles för sällan som vi tar oss på mammaträffen nuförtiden, hela tiden an massa annat som kommer ivägen ;) har ni pratat nått om hur ni ska ses i sommar? Kramar från oss