tisdag 15 juni 2010

"Fafa"

Imorse skrev jag att Eira är förtjust i bokstaven T och flertalet kombinationer. Under dagen har det övergått till bokstaven F. Allt är "Fff". Hon stirrar ut oss när vi pratar och när vi sakta säger ord med F följer hon med läpparna. "Fafa" ligger bra till. Då vet jag en som skulle bli glad.




Eira gillar sin nya "kulstångsleksak". Att ha den på bordet, som på bilden, var dock lite vanskligt. Fröken fräken tycker det är fantastiskt roligt att kasta ned.



Det här med LCHF har verkligen varit en nytändning för mig och N i köket. Nog för att det är svårt. Det krävs en ständig eftertanke. Men det blir heller inget snabbt och bara för ätandets skull. Vi äter supergott (nästan) varje dag. Idag blev det parmakyckling med citron och timjan samt citronsallad. Smaskens.

2 kommentarer:

Linda sa...

Duktiga Eira! Och duktiga ni, blev jättehungrig och less på mina mackor när jag såg bilden på er goda kyckling. ;-)

Johanna sa...

Åh jag blev oxå hungrig, det lät ju jättegott=)