måndag 21 juni 2010

fixardagen och kvällsprojekt

När pappaN är hemma har Eira en tendens att sova lite längre om morgnarna. Trevligt. Mindre trevligt att jag vaknar samma gamla vanliga tid. Sovmorgon skulle ju inte vara helt fel.
Stora fixardagen har varit idag. Vi är dock rätt duktiga på att dra igång alla projekt kvällstid. Som nu tillexempel, då N lägger golv på balkongen. Det börjar bli rätt kallt. Jag har precis bytt gardiner i köket också. Jag fick så fina av svärmor i födelsedagspresent (som jag visserligen bytte till andra eftersom den inte var tillräckligt bred för våra fönster). Fint blev det iallafall. På tal om presenter. Det känns som om jag fyllt år flera gånger om. Jag har fått presenter var och varannan dag. Fina sådana.
Den vackra berlocken fick jag av fina Linda. Den är helt underbar och sitter självklart på mitt morsdagshalsband.
Silikonform för bakning i form av rosor. Mina ägg & baconmuffinsar har intagit en högre status (än fjuttiga vikande pappersformar). Tack svärmor och svärfar.

Ett helt gudomligt armband av min fina svägerska. Helt perfekt.

Och ja, det har varit mer än så. Av svärmor och svärfar fick jag som sagt även gardiner samt "Mosboken" (Eira hurrar). Av Angelica fick jag också en "huvudmassagerare" (pappaN kanske inte hurrar lika högt). Fina moffa Ida kom också med paket, en LYXögonskugga och fina hårspännen och min bästa Carro visste att vi saknade kylväska och hade därmed hittat den sötaste lilla väskan med tillhörande servis. Ja, paketelet i mängder alltså. Säkerligen är det fler, som jag inte har glömt men bara inte kommer på just nu. Det har varit härliga födelsedagsveckor, trots att jag inte ville fylla år.

Så, pappaN är färdig med golvet och nu väntar min del. Mattor, ljuslyktor och lite blommor. Mys!

1 kommentarer:

Johanna sa...

Jättefina presenter till en jättefin Sandra=) Kram på dig