söndag 9 maj 2010

vi är på G


Helgen är nästan över. Vi har haft det bra. Igår besökte vi mormis och fick sedan besök av fina Ullis. Vi babblade på och tänk att tiden aldrig räcker till för allt man vill prata om. Så fort hon stängde dörren kom jag på tusen saker jag hade tänkt säga. Tur för oss kommer hon tillbringa lite tid i lilla staden och då kan vi passa på att bubbla.


Nätterna känns nästan lite för bra för att vara sanna. PappaN har varit den som dragit det tyngsta lasset för att få det att fungera och numer sträcker sig vakentid till att stoppa in nappen 1-2 gånger. Ingen mat alltså. Lyx. Eira drack för övrigt ca 80 ml välling imorse. Ur nappflaska. Det är nästan så det skulle behövas ett kors i taket. Det känns som om vi är på G.


Ny vecka väntar med nya äventyr. Jag tror vi ska försöka hålla oss lite lugna. Jag har ett envist svidande i magen och illamående som inte vill ge sig. Egentligen skulle jag nog behöva besöka vårdcentralen, men har en tendens att skjuta upp sådant.


Välkommen ny vecka.

4 kommentarer:

Ida Signe Li ^^ sa...

Wow - go er! Pappan har en väääldigt stor roll i "slut på nattamaten" ^^

Jag vet, för jag nattammade i över 2 år... Och jag tänkte väl egentligen sluta tidigare... Hade Bus inte fått blåsor vilka omöjliggjorde amning (till hans stora missnöje) vet jag inte riktigt hur det hade slutat... :O

Vill egentligen bara säga, att du har hittat en riktigt bra man ^^ (Och det har du säkert redan listat ut ;))

Sofia sa...

Hurra vad bra! Duktig eran pappa är:) Ta hand om dej och den onda magen nu.. Kramar Sofia

lilla angelyne sa...

Signe - Ja, har är bra! Och det viktigaste av allt är att pappan också får känna att han KAN. Det har gått mycket bättre när han tagit nätterna än när jag försökt.

Ni höll ut länge! Det är lite så jag känner, att Eira nog kan nattäta hur länge som helst... Men det är inte direkt så att hon behöver det (för mättnadskänslan) längre och OM det funkar skulle det vara lite skönt att fasa ut det.
Tack för dina kloka ord!

Sofia - Ja, duktig är han! =)
Hoppas vi ses i veckan. Kram

ullis sa...

nämen, vilka snygga tjejer ;) hihi... gullig du är!