tisdag 27 april 2010

nya skor, ett måste



Jag måste ha världens sämsta fötter. Eller iallafall hälar. Inte nog med att fötterna är barnstorlekssmå (oftast är 36 för stort), det är själva hälkappan i skorna som är på tog för stora - alltså glappar även de minsta skor = SKAVSÅR. Idag när vi gick stan runt hade jag mina tygskor som inte alls ger skavsår men som inte har någon dämpning över huvud taget. När vi var på stan och storhandlade idag smet jag in på Team Sportia och frågade om råd. Vi testade all världens skor, typ. De flesta, bland andra Reeboks Easytone , satt jättebra på foton men dessto sämre runt hälen. Jag vet inte hur många tusen jag genom åren lagt på skor som hamnat i garderoben, just av den anledningen. Jag och försäljaren kom tillslut fram till att det trots allt är Reebok som sitter bäst på mina fötter och den bästa skon var Reebok Lagosta. Inget köp idag. Trots den inte allt för saftiga prislappen passar sig det inte riktigt som ett impulsköp....

1 kommentarer:

Linda sa...

Skor är inte min favorit att inhandla heller. Får aldrig rätt storlek eller passform. Min mamma avskydde att gå på skojakt med mig när jag var liten. :D Vi kom alltid hem med stl 41 när jag i själva verket har 36...

Oscar jobbar jobbar de kommande helgerna. Kanske kan ses en vardag någon gång? När passar det för er?

Kram!