onsdag 28 april 2010

musik i skorna

Dagen blev inte alls som tänkt.
Tänkt var att vi skulle ta en morgonprommis med Frida och Greta och sedan träffa mammorna & bebisarna i Gula villan. Jag hade dock glömt att jag hade en efterlängtad tid hos psykolog K på BVC. För att inte behöva stressa sköts prommisen till en annan dag. Och besöket hos K drog ut på tiden så tiden räckte inte till för mamma&bebisträffen heller. Nåväl. Det kommer fler dagar.

Efter lite övervägande drog lilla familjen iväg till Borlänge på seneftermiddagen. Jag kände bestämt att jag ville testa fler skor, än de jag testade igår. På Stadium träffade vi en hjälpsam "skokarl" - försäljaren alltså. Mycket mer förtroendeingivande än karln igår. Det visade sig dessutom att Reebok inte alls har de bästa skorna för smala hälar. Jag fick många bra tips och testade många olika modeller. De som jag blev rekommenderad igår kändes som en piss i havet, tur att jag inte handlade igår. Nu har jag hittat mina pärlor. De sitter som gjutet. Jag hoppas att jag är lika lyrisk imorgon efter invigningen.






Mina nya skor innhar tydligen någon slags funktion så att jag ska kunna ladda musik direkt till skorna(!). Jag kände mig som en fågelholk när försäljaren glatt informerade om alla fantastiska möjligheter som följde med mina pärlor. Mja, för min del räcker det att gå. Är de gammeln igen månne?

.


Vi hann också med att träffa familjen Bonander för en fika. Jättemysigt! Mamma Linda tipsade mig om de söta matlådorna i miniformat från RICE, perfekt för Eiras mat.

Nu gör vi kväller på berget. Godnatt.

3 kommentarer:

Emma sa...

*gapar stort* Musik i skorna? Hur då? Ska du ha en sladd mellan skorna och öronen då? =P Eller låter det kanske lite för varje steg du tar? =P Spännande! Redovisa när du testat ;)

lilla angelyne sa...

Emma - Jag lovar att redovisa. Om jag fattat det rätt behövs dock en iphone (har jag inte) så om jag får låna Ns och får hjälp att komma igång kanske det inte är så dumt ändå. En platta i skon ska tydligen "skicka signaler" till telefonen...HAHA - du hör ju hur bra jag är på sånt här ;-) Dessutom kan man få feedback direkt i lurarna när man går/springer. HEJA=)

militich sa...

vad coolt med musik i skorna! aaaaah, vad häftigt!