tisdag 6 april 2010

kvällsdepp

Ok. För att inte gå under av någon slags kvällsdepression knattrar jag ned bokstäverna här - i hopp om att de lämnar en allt för orolig hjärna.

- CSN verkar ha beslutat om återkrav. I april ska 16 000:- betalas . Här har jag lite svårt att inte hysteriskt gråta. Jag har ju inte 16 000.
+ Det var iallafall inte 37 000 som jag befarade.

+ Jag fick mail av studievägledaren som skrev att hon skulle försöka ordna praktik i hemstaden.
- Mailet var skickat den 24/3 och hon skrev att hon behövde svar snarast. Jag min slarver hade inte kollat mailen.

Ok, skrivet och klart. Hjärna tom. Eller inte. Ben & Jerrys ropar i protest.

4 kommentarer:

Ida sa...

Jävla CSN.. Fattar inte, de ska alltid ha in pengarna på stört men när man själv behöver pengar kan de vänta i evigheter.. IDIOTSYSTEM!!!
Tur att Ben & Jerrys finns!
Håller tummarna för att det löser sig med praktikplatsen!
Varm och lång kram

Linda sa...

Men usch!!! Inte roligt! Vad är det för system!? Du kan inte få en avbetalningsplan?

Hoppas det löser sig med praktikplatsen. Det är inte alltid lätt att hänga med som småbarnsmamma, det förstår hon säkert.

Kram vännen och njut av din glass!

c sa...

nu fick jag ångest jag med...Trodde iallafall man kunde få ett par månader o betala in på fy fasen....Praktikplatsen ordnar sig nog du har ju rätt till dispens har jag läst o det ska va inne till 1/5 tror jag. pusss <3

Fröken Ellinor sa...

Halkade in här! Har också fått ett sådant fett återbetalningskrav av CSN ett år. Jag ringde dit och fick faktiskt en återbetalningsplan, det satt hårt åt men jag fick en.

Oavsett vad, det är fruktansvärt sura pengar. Hoppas att det löser sig för dig.