fredag 16 april 2010

där finner jag ro

Jag känner mig lite trött, allmänt. Vi har haft en heldag ute och hur härligt det än är gör all frisk luft mig sömnig. Iallafall så mötte vi upp några av mammorna & bebiskompisarna på stan och tillsammans gick vi broarna runt. Halv tio var klockan när vi startade och solen hade inte riktigt hunnit värma upp luften. Härligt var det iallafall. Barnen sov i etapper och kikade då och då ut från vagnarna. Åter i stan var vi hungriga och intog citygallerian. Som tur var, var det inte så många andra som tog tidig lunch så barnen hann till och med leka av sig lite på golvet. En snabb "stanrunda" hann det bli och sedan blev det promenad runt stan med Sofia och Albin. Oj vad vi har gått idag! UNDERBART.

Väl hemma intog vi mellanmål. Det blir inte så mycket gjort här hemma eftersom Eira är i väldigt intensiv mammaperiod och helst inte vill att jag är längre bort än att hon kan ta på mig. Det är tufft emellanåt. Toabesök får klaras av när fadern kommer hem.

När N så kom hem for vi till kyrkogården. Vi plockade bort vinterlyktan. Tänk att det har gått ännu en vinter. Solen var på väg ned och vi hann njuta av dagens sista strålar. Det är så vackert vid urnlunden, där min mamma finns. Troys sten är inte långt därifrån, men just vid urnlunden är det så fint vid vattnet. Där finner jag ro.


0 kommentarer: