fredag 26 mars 2010

tillbakablick på veckan

Helt plötsligt är det fredag idag. Var tog veckan vägen? Vad har vi gjort?

Måndag - Promenad runt broarna.
Tisdag - BVCbesök hos psykologen.
Onsdag - Mamma&Bebisträff + besök av mormis.
Torsdag - Promenad runt broarna med Maria & Alva. Våfflor hos farmorn & farfarn på kvällen.
Fredag - BVCbesök, stan, besök av fina Carro.

Jo, men dagarna har rullat på. I vanlig ordning. Idag var det ett besök på BVC som stod på förmiddagsschemat. Jag surade lite över att jag var tvungen att åka själv (N har en hemtenta som SKA bli klar idag). Mest orolig var jag över att det ju var sprutdags. Jag gillar inte sprutor (om jag inte får ge dem själv). Oro alldeles i onödan skulle det visa sig. Det gick jättebra. Första sprutan reagerade hon inte alls på. Vid andra sprutan kom det lite gnäll, men inget som inte gick över efter en kram & puss. Läkaren sa att det vid sådana här tillfällen är bra med knubbiga lår. Hmmm. ;-) Hoppas nu vi klarar oss från feber och annat ont.
En månad sedan vägning och ca 400 g upp. Det har planat lite med vikten, inget konstigt och fortfarande helt enligt kurvan. Brabra.
På bvc träffade vi massor av kändisar, kul att se hur alla bebisar växer!

Eftet bvc var Eira så trött att ögonen gick i kors. Vi bytte bilen mot vagnen och tog en promenad runt stan. Avslutade gjorde vi på barnaffären som ska slå igen och därför säljer ut till 70%. Pappan hade redan varit där och shoppat lite. Men mammans ögon ser andra saker, så nog kom jag och Eira också därifrån med en påse allt. Spännande.

0 kommentarer: