tisdag 30 mars 2010

överlevande

Jodå, vi överlevde dagen igår. Men så mycket gjort blev det inte. Eira var mammas lilla plåster och hade ingen lust att ligga ner själv och leka. Hon är som en rullande liten tornardo. Så fort jag går någonstans kommer hon rullande efter mig (rullandet går fortfarande mycket snabbare än ålandet). Om hon inte hinner ikapp mig, träter hon på mig tills jag insett galenskapet och kommer och hämtar henne. Till sist kom pappan hem iaf och lyckan var gjord när hon fick sitta i bärselen och hjälpa pappa skala potatis (läs skvätta vatten).

Idag skulle vi ha varit på babysång och även om det känns jättetrist att missa så hoppar vi över det idag av några små anledningar; 1. Eira har varit vaken mer än hon sovit inatt (så även mamman och pappan) 2. På eftermiddagen ska vi på matsamtal på BVC och det blir stressigt med lunch om vi går på BS 3. Ikväll kommer ytterligare ett gäng för Mary Kay = dammsugning & ett försök att få undan alla tvätt.

Precis nu kom posten med ett paket från Semper, en bok och några broschyrer. Passande. Tänk att vår lilla liten är så stor nu så hon ska börja äta mat. Jag OÄNDLIGT tacksam över att det har fungerat så bra med amningen. Jag hade som mål att försöka helamma i sex månader (eller så långt det var möjligt) och det har vi klarat nu. Härligt. Jag tror vi är redo för nästa steg.

2 kommentarer:

Linda sa...

Vi fick också ett paket från semper idag, har fått samma paket förut när hon vart 6 månader :)
Hon gillade inte gröten som var med då, får se om hon kanske tycker om den denna gång :)
//Linda och Alva

Ida sa...

Va roligt med riktig mat! Lilla liten börjar bli lilla stor <3