fredag 19 mars 2010

då och nu

Dagboksanteckning 29/3 -08
det växer och växer, helt knasigt att någon bosatt sig i min mage.
fantastiskt underbart men konstigt känns det.
lilla hjärtat är nog en riktig liten busunge som säkert kommer avguda sin pappa.
kan ha varit lugn hela dagen men när nicke kommer hem sparkas det för fullt, allra helst om han har handen eller örat emot.
kickarna kommer också när det är dags att sova eller när jag är kissnödig, som sagt en busunge fina vännerna har fått sin lilla sötnos också, så underbart fin!
nytt datum igen, bm sa på ultraljudet 28/7 men måste ha ändrat sig, för på moderskapsintyget står det 29/7. en dag hit eller dit gör väl inte så mycket, men har man ställt in sig på något är det svårt att ändra.
i min planering vill bebis komma ut sisådär en vecka tidigare, men min gissning är övertid.
~
~
~
~
~
~
Dagboksanteckning 19/3 -10
Ännu en dag i livet med lilla liten. Eira är en bestämd tjej. Hon vet vad hon vill och när hon inte får, ser hon till att få det ändå. Hon är så levande. Om dagarna är det verkligen en liten solstråle. En tjej som bubblar av nyfikenhet och glädje. En tjej som älskar bus.
Jag kan inte låta bli att fantisera om hur det skulle vara om Troy hade levt nu. En stor liten kille på 20 månader som busar och spexar med lillasyster. Lillasyster som skrattar åt allt stoj. Två små barn i mammas famn.
Det är tomt. Tomheten över det som är så närvarande men inte går att ta på.
Saknaden.
Älskade små barn, ni har mitt hjärta. Jag älskar er så.

1 kommentarer:

Petra sa...

Jaha vilken tur att du hittade på lappen :)
Det fanns faktiskt mkt roligt i den där lådan!!
Hoppas allt är bra med er annars.
Kramar