torsdag 4 februari 2010

blomman + 4 månader



När vi var hos Frida & Greta tidigare i veckan blev Eira stormförtjust i en av Gretas leksaker. Det var en blomma som låter roligt, har många fina färger och många olika material som är roliga att känna (läs äta) på. Den har dessutom en sugplopp så det går att sätta fast den på bordet/golvet. När vi var i Borlänge letade jag upp blomman. Väl hemma, gissa om Eira blev glad när vi satte fast den framför henne.



Uppdatering;
Glömsk som jag är så har jag ju glömt att skriva om dagens viktigaste händelse, Eira 4 månader.
Älskade lilla skrutt. Att de är de bästa, vackraste fyra månaderna i mitt liv känns överflödigt att skriva, men jag gör det ändå. Mammas hjärtegryn, livet med dig är helt fantastiskt. Jag kan aldrig någonsin tänka mig mätt på den fantastiska studen när du lades upp på mitt bröst. Ditt vrål för världen. Det finaste jag hört.

Idag var vi till BVC och dagen i ära spräckte du 7 kilosgränsen - alldeles precis. Så just idag har du nästan fördubblat din födelsevikt. Hurra!




6 kommentarer:

Frida Utter Eriksson sa...

Va roligt att du hittade en! Men får ni fast den på något underlag?! Här är det omöjligt!

Kram!

Petra sa...

Grattis Eira på 4 månadersdagen i efterskott :D

Ingela sa...

Hej Sandra. Tittar in till dej,som jag brukar.Läser,skrattar,gråter en skvätt.Förundras över hur klok och fin du är.Precis som vanligt alltså när jag kikar hos dej.
Scrollade ner bland inläggen och såg att du undrade vilka vi var,som följer er.
Du vet ju om mej,jag tittar in några ggr varje vecka,när tid finnes.Kan vara ganska så dålig på att kommentera.
Du är en enomt STOR människa,inte till växten,men dina insikter och ditt hjärta.
Ni är sååå fina människor.
Du har ett väldigt kärleksfullt sätt att uttrycka dej,även när det gäller svårigheter,eller när du är arg.Det är jag imponerad av,jag rusar lättare iväg i känslor,och skriver innan jag tänker*ler'
Men det är ju tur att bloggar är frivilliga att läsa!*skratt*Jag kommer garanterat att läsa din,du lär mig livet varje gång.Tacksam över att det finns sådana genuint fina människor som dej,ni blir som "plåster på såren" när man upplevt riktig ondska....
Tack för mej,och på återseende!!
Kram ingela

MADELEINE sa...

Det är hos mig du är med och tävlar om Dreams of Pearls halsbandet, välkommen in!!

MADELEINE sa...

En till sak, jag inbjuder gästbloggare till min blogg, - som har något att berätta och som jag tycker förtjänar att lyftas upp!! Då ligger din blogg under spotlight och länkas under en veckas tid. Något du har lust med?? Dela med dig av din histora? Maila mig i så fall - muppsan@live.se

Linda sa...

Sötnos! Vad kul att hon fått en egen blomma nu :-) Vi kanske ska köpa en till Gustav också då, eftersom den är så poppis.

Grattis i efterskott Eira! Kram!