fredag 15 januari 2010

minnesdag för C

Det är en sådan minnesdag idag. En dag då en person finns alldeles extra mycket i tankarna. En hel familj, med en tom plats vid bordet. Kärlek och tankar till er.

Jag minns, det var vid nyår. Jag och N var i London. Jag fick ett meddelande med gott nytt år, det var länge sedan vi sågs, kanske en fika. Jag hann aldrig svara. Ångrar jag? Herregud, ja!
Löpsedlarna. "Kvinna hittad mördad i Fagersta". Mina tankar for genast till de jag kände i området. Flera av mina gamla klasskamrater var ju därifrån. Jag tänkte i samband med detta, just ja, jag måste svara på meddelandet. Sedan såg jag. På Lunar. RIP. Det är inte sant. C. Ett monster berövade en prinsessa sitt liv. En familj i evig saknad. Idag går alla tankar till dig C. Snart blir det den årliga prinsessbakelsen, den vi alltid åt på vår namnsdag.


5 kommentarer:

Sara sa...

Även jag minns C!
För mig var hon alltid den glada och positiva tjejen i årskursen under, en riktig söt tjej.
Tyvärr händer hemska saker som vi inte kan ändra på, ofattbart!
Jag tror hon har det bra i himmelen, kanske äter hon en prinsessbakelse med dig?! :)

Liselotte sa...

Är detta något som jag har missat? Eller jag kanske inte känner C? Klasskamrat? Kram Liselotte

lilla angelyne sa...

Liselotte - C och jag lärde känna varandra på gymnasiet. Vi gick dans båda två. Tror desvärre inte att ni träffade varandra någon gång. Hon blev mördad av sin pojkvän för fyra år sedan.
Kram

militich sa...

Hejsan! Tack för senaste kommentaren på min blogg. Nu när jag läser din känns det bra att veta att så många fler minns C. Kram!

Ingela sa...

Kram.
Ingela